Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

Πώς μια κούπα καφέ την ημέρα μειώνει τα ποσοστά επιτυχίας

Για ορισμένους η μέρα δεν ξεκινάει αν δεν πιουν μια γουλιά καφέ αφού έχουν την εντύπωση πως έτσι κρατιούνται σε εγρήγορση και πως γίνονται πιο αποδοτικοί στη δουλειά τους, ενώ παράλληλα βελτιώνεται και η διάθεσή τους.
Πράγματι σύμφωνα με μελέτες η καφεΐνη μας βοηθάει να βελτιώσουμε την απόδοσή μας στην εργασία ενισχύοντας την μνήμη και την προσοχή μας σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ωστόσο, τα μειονεκτήματα της καφεΐνης είναι πολύ περισσότερα από τα πλεονεκτήματα αφού μπορεί μεν να γινόμαστε πιο αποδοτικοί αλλά δυσκολευόμαστε περισσότερο να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας όταν έχουμε καταναλώσει καφεΐνη.

Μια νέα έρευνα από τον Johns Hopkins του Medical School δείχνει ότι η απόδοση μπορεί να αυξάνεται λόγω της πρόσληψης καφεΐνης αλλά αυτό κρατάει μόνο λίγο ενώ ούτε την διάθεσή μας βελτιώνει.

Επιπλέον, η καφεΐνη αυξάνει την αδρεναλίνη και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας. Το άγχος αυξάνεται ενώ παράλληλα γινόμαστε και υπερευαίσθητοι.

Την ίδια ώρα, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon διαπίστωσαν ότι οι μεγάλες δόσεις καφεΐνης αυξάνουν την αρτηριακή πίεση και τονώνουν την καρδιά. Η αναπνοή αυξάνεται και ο εγκέφαλός μας παύει να οξυγονώνεται και έτσι σταματάμε να σκεφτόμαστε λογικά.

Η φράση επίσης, «αν πιω καφέ τέτοια ώρα δεν θα κοιμηθώ το βράδυ» είναι απόλυτα αληθινή αφού η καφεΐνη επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου μας αφού γινόμαστε πιο ανήσυχοι.

Αν καταναλώσετε ένα φλιτζάνι καφέ στις 8:00 το πρωί θα πρέπει να γνωρίζετε πως η καφεΐνη θα εξακολουθεί να υπάρχει σε ποσοστό 25% στον οργανισμό σας μέχρις τις 20:00 το βράδυ.

Συμπερασματικά λοιπόν, η καφεΐνη διαταράσσει τον ύπνο και έτσι ξυπνάμε την επόμενη μέρα νιώθοντας κούραση. Αυτό μας κάνει να θέλουμε αμέσως καφέ για να γεμίσουμε με ενέργεια και να αισθανθούμε καλύτερα. Η καφεΐνη προκαλεί εξάρσεις της αδρεναλίνης, η οποία δημιουργεί μεγαλύτερη κούραση. Έτσι αισθανόμαστε τις απογευματινές ώρες περισσότερη κούραση με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε περισσότερη καφεΐνη η οποία μένει στο αίμα την ώρα του ύπνου. Και έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

(πηγή: newmoney)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Blogging tips