Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2016

Μπορεί το παραπανίσιο βάρος να επηρεάσει την απόδοση;

Το να έχει κανείς παραπανίσιο βάρος με τη μορφή πάχους είναι ιδιαίτερο μειονέκτημα για οποιοδήποτε άθλημα. Μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς τη δύναμη, την ταχύτητα και την αντοχή. Παραπανίσιο πάχος είναι βασικά παραπανίσιες αποσκευές. Το να διαθέτει κανείς παραπανίσιο «νεκρό» βάρος δεν είναι μόνο περιττό αλλά είναι και δαπανηρό σε ότι αφορά στις απώλειες ενέργειας.


Για παράδειγμα, σε αθλήματα αντοχής, όπως οι δρόμοι μεγάλων αποστάσεων, το παραπανίσιο πάχος μπορεί να μειώσει την ταχύτητα και να αυξήσει την κόπωση. Είναι σαν ανά κουβαλάτε δυο τσάντες με πατάτες καθώς τρέχετε. Σας δυσκολεύουν να ασκηθείτε, σας επιβραδύνουν και κουράζεστε γρήγορα. Το πιο καλό είναι να αφήσετε τις σακούλες με τα ψώνια στο σπίτι ή τουλάχιστον να μειώσετε το φορτίο.
Στα εκρηκτικά αθλήματα, όπως οι δρόμοι ταχύτητας και τα άλματα, όπου πρέπει να μεταφέρετε το βάρος όλου του σώματος σας πολύ γρήγορα, το παραπανίσιο πάχος αντιπροσωπεύει τις παραπανίσιες αποσκευές. Είναι μη λειτουργικό βάρος, σας επιβραδύνει, περιορίζει τη δύναμη σας και μειώνει τη μηχανική απόδοσης σας. Οι μύες είναι χρήσιμο βάρος ενώ το λίπος δεν είναι.

Σε αθλήματα με κατηγορίες βάρους, όπως η πυγμαχία, το καράτε, το τζούντο και η κωπηλασία ελαφρών βαρών, μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στο βάρος, ιδίως στη διάρκεια των αγώνων. Το άτομο που έχει μικρότερο ποσοστό λίπους και μεγαλύτερο ποσοστό μυών, έχει το πλεονέκτημα.

Στην πραγματικότητα, σε όλα τα αθλήματα όπου πρέπει να «σηκώνετε» το βάρος του σώματος σας –ποδόσφαιρο, σκουώς, σκι και τένις για να πούμε μόνο μερικά- το πάχος είναι μειονέκτημα. Οι πιο παχύς αθλητές συνήθως είναι πιο αργοί από τους αδύνατους στα αθλήματα αυτά και κουράζονται πιο εύκολα.

Άσχετα με ποιο άθλημα ασχολείστε κρατήστε τα επίπεδα του πάχους σας σε άνετα χαμηλά όρια.


πηγή: zougla

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Blogging tips