Κυριακή, 9 Αυγούστου 2015

Η άσκηση στο νερό και τα οφέλη της

Το κολύμπι στη θάλασσα βελτιώνει τη διάθεση αλλά και προάγει τη γενικότερη υγεία. Ο Ιπποκράτης πρώτος είχε αναφέρει τη λέξη θαλασσοθεραπεία για να περιγράψει τις θεραπευτικές ιδιότητες του νερού της θάλασσας, και οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να μουλιάζουν σε λουτρά με θαλασσινό νερό.

Το θαλασσινό νερό περιέχει ζωτικά στοιχεία, ορυκτά άλατα, αμινοξέα και ζωντανούς μικροοργανισμούς, που μπορούν να παράγουν αντιβιοτικά και αντιβακτηριδιακά αποτελέσματα, ώστε να δημιουργήσουν ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συστατικά του θαλασσινού νερού, παρόμοια με το ανθρώπινο πλάσμα αίματος, απορροφούνται εύκολα και χρησιμοποιούνται από το σώμα μας καθώς κολυμπούμε.

Επιπλέον, το κολύμπι στη θάλασσα ανοίγει τους πόρους του δέρματος ώστε να απορροφήσουν μεταλλικά στοιχεία και να αποβάλλουν τοξίνες που προκαλούν ασθένειες.

Το κολύμπι μπορεί να διευκολύνει την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα. Ο κύριος στόχος της θαλασσοθεραπείας είναι να αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος. Το κολύμπι ή απλά το να μπει κανείς μες στη θάλασσα βελτιώνει την κυκλοφορία με το να αποκαθίστανται τα αναγκαία μεταλλικά στοιχεία που έχουν εξαντληθεί από το στρες, τη φτωχή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή και από τα περιβαλλοντικά δηλητήρια.

Το θαλασσινό νερό χρησιμοποιείται από πολλούς για υγεία και ευημερία. Το ζεστό θαλασσινό νερό υποτίθεται ότι ενεργοποιεί τους μηχανισμούς αυτοθεραπείας του σώματος για να αντιμετωπίσουν ασθένειες όπως άσθμα, αρθρίτιδα, βρογχίτιδα και φλεγμονώδεις παθήσεις όπως επίσης και κοινούς πόνους στο σώμα. Το θαλασσινό νερό είναι εμπλουτισμένο με μαγνήσιο το οποίο βοηθάει τους μυς να χαλαρώσουν, μειώνει το στρες και προάγει τον καλό ύπνο.

Το μαγνήσιο υποχρεώνει τα νεύρα να ανακουφιστούν από την ευερεθιστότητα και να αυξηθεί η αίσθηση της ηρεμίας.

Οι φυσικές ιδιότητες του νερού το καθιστούν ένα πολύ επιθυμητό μέσο για να κάνει κάποιος άσκηση ώστε να θεραπεύσει πόνους στην πλάτη ή άλλες μυοσκελετικές παθήσεις. Μερικές από τις πιο σημαντικές ιδιότητες του νερού που κάνουν τις ασκήσεις μέσα σε αυτό πιο εύκολες είναι:

- Η άνωση. Το νερό δρα αντίθετα στο βάρος του ασθενή καθώς αυτός βυθίζεται.

Η άνωση εξαλείφει την επίδραση της βαρύτητας στηρίζοντας το 90% του βάρους του σώματος. Έτσι μειώνεται και η καταπόνηση των αρθρώσεων που στηρίζουν το σώμα (ισχία, γόνατα, λεκάνη, σπονδυλική στήλη) και ταυτόχρονα μειώνεται και η πίεση στους μυς, τένοντες και συνδέσμους. Το αποτέλεσμα είναι η άσκηση στο νερό έχει λιγότερους κινδύνους για τραυματισμούς.

- Η αντίσταση. Το νερό προσφέρει αντίσταση στις κινήσεις μέσα σε αυτό. Αυτή την ιδιότητα μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει για πρόγραμμα ενδυνάμωσης. Και επειδή η αντίσταση εφαρμόζεται προς όλες τις κατευθύνσεις ανάλογα προς τα πού προσπαθεί να κινηθεί κάποιος, υπάρχουν πολλές δυνατότητες εκγύμνασης μες στο νερό.

- Η υδροστατική πίεση. Η υδροστατική πίεση είναι η πίεση που ασκεί το νερό σε όλη την επιφάνεια του σώματος που είναι βυθισμένο σε αυτό. Αυτή η πίεση επιδρά και βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων. Επίσης, βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος στους μυς.

Μαζί αυτές οι ιδιότητες επιτρέπουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος ασκήσεων που μειώνει κατά πολύ την επιβάρυνση της σπονδυλικής στήλης και το ρίσκο τραυματισμών από ακούσιες κινήσεις κατά την εκτέλεση ασκήσεων.

πηγή: govastileto

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Blogging tips